onsdag 29 augusti 2007

Hösten är kommen

Alla vi i Skåneland har väl upplevat att idag är dagen då hösten kom. Den bitande kylan som kryper in innanför skinnet på en trots att solen skiner. Höstvinden som blåser i trädkronan och rycker i ens jacka.

Denna sommaren har till större delen blivit som förväntat. Ingen sommar som kommer etsa sig fast i minnet som "min ungdoms bästa sommar" men helt okej ändå. Och (också som förväntat) så har jag inte hunnit träffa folk så mycket som jag ville.

Övriga små fakta om min sommar:
- Jag har inte varit på en enda MFF-match. För dållet! Det är ju nu när det går så här crappy som de behöver sina fans som mest.

- Den jag troligen umgåts med mest under sommaren är min kära Matilda. Lite oväntat min kul :)

- Inte en enda överraskande höjdpunkt har ägt rum under sommaren. Höjdpunkterna har varit kräftskivan, japanbesök, personalfesten och malmöfestivalen. Utan inbördes ordning.

- Jag lyckades fixa bostad i Lund! Imorgon flyttar jag permanent in i en lägenhet tillsammans med en tjej som heter Malin. Hon hyr ut ett rum i sin två:a med kök och balkong. Hon har precis fått lägenheten så vi har båda fullt upp med att organisera vad som förhoppningsvis i slutänden åtminstone ska likna ett hem.

Inga kommentarer: