söndag 15 juli 2007

Firenzereunione 070707

Förra helgen var jag uppe i Davids sommarhus i Hova för att delta i vår Florensreunion organiserad av den gode David. Från Florens var det jag, Micki, David, Göteborgs-Sandra, Stockholms-Sandra, Ollie, Alex, Alexs' kompis Said, Anton, Per, Gustav och Joakim. Sen fanns det en del "bonusfolk" som varit nere och hälsat på i Florens som också dök upp.

Det kändes mycket underligt att träffa alla igen men samtidigt helt naturligt. Det var lixom rätt människor men "fel" omgivning. Som vanligt stod Gustav och Per för matlagningen, fast alla pågar hade hjälpt till med förberedelserna efter instuktioner från de båda kockarna. Summan av kardemumman så var det grymt kul(bortsett från när Anton spillde öl i min sovsäck) och jag insåg hur mycket jag hade saknat alla. Det kändes ännu mer underligt att komma tillbaks på jobbet i Köpenhamn på måndagen. Två helt olika världar.




Per, Ollie och Jocke


Mexico-Alex


Gustav med Ollie och Joakim i bakgrunden.


Göteborgs-Sandra och Stockholms-Sandra.


Värden, don Davido.


I en mycket cool tröja.


Sandra är multikulti.


Jag och Micki fastnade också på bild.


Said, Alex och långe Anton


Kockarna i arbete.


Till bords i tältet.


Said och Per.


Så är cool är man om man röker.


En av Davids kompisar, Olga och jag.




Lokalbor


Micki med Davids kompis Martin som också var nere och hälsade på i Florens.


Dagen efter måste man dricka mjölk direkt ur paketet. Är det brist på glas så är det.


Ollie och Sandra.


Stockholms-Sandra, den enda som, enligt min åsikt, inte såg helt förstörd ut.





Om kockkarriären går åt stöpet kan Per alltid satsa på att bli trädgårdsmästare.


Avskedskommittén.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sweeet!

Gillar fortfarande alla dina inlägg Sandra, bra jobbat! saknar dig! kramar