tisdag 26 juni 2007

Mer om det nya jobbet

Ja, så var det dags för ytterligare lite midnattsbloggande. Vad är poängen med en bärbar dator och trådlöst internet om man inte skriver när man har som mest på hjärtat och mest inspiration. I mitt fall infaller dessa stunder oftast då jag borde sova. Usch, blev just avbruten i mina tankegångar pga att en spindel (en sån där svart äckligt en som blir en JÄTTEstor svart äcklig en) kröp runt i min säng. Huuuh *ryser* inget djur jag uppskattar dela säng med.

Var var jag? Jo, jag tänkte skriva lite om jobbet på Fields. I mitt senaste jobb-inlägg beklagade jag mig en del över min upplärning i systercaféet i Fisketorvet. Det var verkligen en tråkig stämning där. Jag hade garanterat vantrivts där i längden, trots den söte halvitalienaren jag boandade med när vi väntade på/tog tåget.

Hur som helst har har jag haft två arbetsdagar i Fields och det känns väsäntligt bättre där än vad det gjorde på Fisketorvet. Trots att jag inte känner folk än så känns atmosfären mycket mer välkomnande på Fields. Idag kände jag dessutom för första gången sen jag börjat jobba att min danska flöt på som den borde göra. Ett tydligt tecken var också att jag skiftade obehidrat från danska och engelska (engelskan snackade jag naturligtvis inte med danskar, utan med turister). Jag arbetade för första gången själv nere i kaffebaren, där folk bara tar med och inte kan sitta ner och äta. Jag arbetade då också större delen av dagen själv, vilket var ansträngande men kul. Tiden flöt på fort. Det fanns hela tiden något att göra och jag hade kunder i stort sett hela tiden.

1 kommentar:

Paulina sa...

Later fint det dar! Bra att du kampar dig fram och tar dig an nya utmaningar (att jobba i ett annat land och snacka danska storre delen av tiden). Och nej, Timbuk dok inte upp. Han hade for stora kvar pa ersattning sa han dissades. Uno Svenningsson blev ersattare:P Jag sag nog fem minuter. Sedan hade de gratis drinkar sa jag var val inte i tillstand att njuta av musiken heller :P.