tisdag 26 juni 2007

Modebloggar - upphovsmarkarnas ångestbedövningar

Jag övervägde precis att skriva ett inlägg om hur irriterande det är att jag inte kan hitta min eye-liner vilket gör att jag bara använder mascara nu för tiden, vid alla tillfällen. Och att skriva om att jag kan använda mina fodrade skinnstövlar i juni pga det regniga vädret. Men det tänker jag alltså inte skiriva om för jag insåg att detta var föga intressant för omvärlden att veta.

Dock fick denna tanken mig att inse ett sorgligt faktum, nämligen anledningen till att det finns en massa modebloggar. Dessa modebloggar om kläder, skor och smink som (oftast) skapas av unga tjejer som inte har något vettigare att uttrycka i vår värld men har likväl ett behov att uttrycka sig. Varför? För att döva ångesten att passera obemärkt på denna jord.

1 kommentar:

Paulina sa...

Jag gillar modebloggar skarpt, men bara om de haller en hog kvalitet. En bra modeblogg ska ge inspiration till hur man sjalv kan kla sig, men ska samtidigt spegla personen som skrivers egna stil. Bloggen maste vara pahittig och nytankande samt skilja sig fran mangden, annars ar den ingenting att ha. Darfor ar det nog nagon av de svarare bloggarna att skriva, och inte nagot som vem som helst ska ge sig in pa. Vilket manga trots allt gor. Sa hata inte modebloggarna i sig, hata de som skriver sadana utan att veta vad de sysslar med. Tack for mig =)