måndag 18 juni 2007

Första dagen på jobbet

Så har jag haft min första dag på nya jobbet. Det är, som jag tidigare skrivit, på ett café på Fields som heter Kong Kaffe. Men själva upplärningsfasen sker på Fisketorvet, ett annat köpcentrum. Ja, det är ju tur att jag inte ska jobba på där fortsättningsvis för man skulle upp i ottan. Halv sex, eller ja, till och med innan för jag drömde en mardröm så jag beslöt mig för att stiga upp när jag drömt klart mardrömmen till ett mycket otillfredsställande slut. Mardrömmen berodde var klart inspirerad av en trailer jag såg nyligen samt att jag läst John Ajvide Lindqvist senaste bok - en novellsamling - Pappersväggar. Detta i kombination med nervositeten ledde till extemt dålig sömn.

Men jaja, efter summan av kardemumman är att det gick bra idag ändå. Kollegerna verkar trevliga och till min förvåning och förtjusning är jag enda svensk i åtminstone ett par dagar till. Även om min danska lät för sorglig till en början. Efter några timmar blev det bättre men det kommer ta tid innan den är fullständigt restored.

Inga kommentarer: