söndag 26 augusti 2007

Ett tips till alla webradiolyssnare

Det här är ett tips som är guld värt för alla som gillar lyssna på musik över sajten "Last.fm" För er som inte vet hur lastfm fungerar så är det en "personlig radiokanal" där man kan söka på en artist/grupp man gillar och få fram en radiostation med andra band man också kan tänkas gilla.

Det jag kan störa mig på med lastfm är att man inte kan söka på en speciell låt som man vill höra. Man kan bara söka på artisten. Men detta problem har nu den för mig nya sajten www.radioblogclub.com löst. Nackdelen med denna sida är att den än så länge saknar en hel del musik. Till exempel Timbuktu och Tingsek. Men svenska jazzgruppen Koop finns att finna. Hitta för övrigt en grym spellista när jag sökte på dem idag där jag upptäckte två nya artister, Sia och Mark Ronson.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad du är sen. Halva downloads är ju fan artister upptäckta med radioblogclub. Skärpning gamling!